Friday 7 December 2012

Kenapa Biz MLM?

 


KESEJAHTERAAN & KEJAYAAN UNTUK GENERASI BARU

Saya gembira dapat membantu. Saya mahu orang lain merasai (kesenangan) apa yang saya pernah rasa. Saya tahu bagaimana perasaanya. Saya kata kepada diri saya, apa yang saya dapat saya mesti beri orang lain merasainya sama. Jangan beri kurang, lebih tak mengapa. Itu yang membuat hati saya seronok......

Saya percaya kalau rezeki itu Allah beri kepada saya ia bukan untuk saya tetapi untuk orang ramai juga....

Bisnes MLM spt kami ini adalah bisnes yang cukup simple dan modalnya amat sedikit berbanding bisnes konvensional
 
Di sini saya buat perbandingan:

A)Bisnes Konvensional:
 
1) Modal besar (dari RM50,000 hingga berjuta RM)

2) Lokasi spt kedai (high maintenance) kena bayar sewa+staff+iklan dll

3) Lokasi kedai setempat -pasaran yang terhad di kawasan tersebut
4) Lesen perniagaan dari badan berkuasa tempatan

5) Sukar untuk membuka cawangan baru sebab perlu modal baru

B) Bisnes MLM ini pula:
 
1) Modal sekecil RM 80 sahaja

2) Tidak perlu lokasi kedai, jadi tiada Maintenance tinggi. perlu rajin bercerita je.

3) Pasaran global- luas dan anda jadi PIONEER! BIG Market Huge Opportinity: pasaran Malaysia, Indonesia, Thailand, India, Japan dan anda jadi UPLINE kepada mereka!

4) Tidak perlu lesen tak perlu sijil pendidikan, tidak perlu pengalaman bisnes pun takper.

5) Mudah untuk mengembangkan bisnes, sesiapa boleh join dalam grup anda dan mereka boleh join di mana-mana tempat di negara yang kita telah beroperasi: Malaysia, Indonesia, Singapura, Taiwan, Jepun, HongKong, dan lain-lain lagi nanti.

Banyak perbezaannya, dalam bisnes MLM, modal bukanlah faktor penting dalam menentukan kejayaan anda. Paling penting ialah semangat keusahawanan yang tinggi, keinginan dan cita cita tinggi! itu yang penting. perlu ada sikap yang betul untuk berjaya. Sikap tak kenal erti kecewa, tak mengalah dan sentiasa mahu maju ke hadapan. itu yang PENTING.

Apatah lagi dalam bisnes kami ini produk harian. Hari-hari kita akan minumnya paling tidak sekali sehari. Coffee Organo memang hebat dan sambutannya amat hangat dan ada repeat order. So jika anda join, produk akan "bercakap sendiri". Maka terpakasalah anda dapat repeat order dan dari seorang ke seorang yang lain ia akan merebak dan rangkaian perniagaan anda akan membesar ke seluruh dunia tanpa perlu anda pindah ke negara lain!

MLM adalah bidang baru bagi saya dan saya mulakan dengan langkah demi langkah macam bayi baru mula nak berjalan, tapi saya pelajari dan tingkat diri dalam menyediakan diri supaya menjadi pemimpin organisasi kumpulan saya.

Saranan saya, baca buku berkenaan MLM dan belajarlah dari leader-leader yang dah berjaya dan rakan-rakan lain. Selamat bergabung/mencuba bisnes MLM kepada yang baru join..

No comments:

Post a Comment